2010. február 5., péntek

Konnektivizmus kurzus

Regisztráltam a kurzusra, mivel a téma nagyon érdekel, de az időm nulla. Mégis - már az első néhány belépésnél is profitáltam, ami azért szégyen, mert hozzáadni meg nem tudok - a kommentelésre végképp nincs időm. Szóval mit is?
- Elővettem James Burke könyvét (mert valaki Kulcsiéknál hivatkozott rá), amit pár éve megvettem, beleolvasgatttam, és megint hihetetlenül megörültem annak, hogy előkerült. Olyan gyönyörűséges kuszaságban látja a világot - amiből valami csuda folytán rend kerekedik. Mindig ezt szerettem volna követni a tanításban (matematikában és informatikában is), és persze sohasem sikerült úgy, ahogy szerettem volna :D! Honnan jön az a fogalom, amiről beszélünk? Kinek és miért jutott éppen akkor és ott eszébe?
A másik elképesztő gondolatsora: sopánkodunk, hogy sorvad a szövegfeldolgozó készség, hogy a digitális nemzedék nem olvas, stb. Burke szép sorjában leírja, hogy minden egyes forradalmian új kommunikációs változás hasonló sopánkodást váltott ki. (Nem idézem, mert nincs nálam a könyv, pedig jó lenne, na mégis valami hasonló: “Dear Gutenberg, wonderful but what else can we do with it apart printing the Bible?”). A lényeg az, hogy hihetetlen "hálózatos" agya van ennek az embernek, tovább kell olvasnom. Köszi, htk01..
A harmadik - ez technikai: tudtam az ustream-ről, de most látom igazán, milyen jó.

Szóval, folyamatosan próbálok hátékázni a következő pár hétben, mert már az is valami, ha egy két csiripet el tudok csípni.

Na azért valamit próbáltam hozzátenni: az összes Tenegenes oldalra feldoptam az infót a kurzusról, röviden még angolul is, hadd csodálkozzon a világ, hogy Kanada után a magyarok láttak hozzá elsőnek! Amúgy, igaz ez?

2 megjegyzés:

kulcsi írta...

Azt nem tudom, hogy a mi vagyunk-e a másodikok, de az biztos, hogy pl. Spanyolországban nagy keletje van Downes személyének.
Örülök, hogy csatlakoztál! Üdv!

judit írta...

Én is csatlakoztam az osztályteremhez.. de alighanem nem leszek eminens:-(((